Op de reis van ondernemerschap of tijdens je carrière in loondienst heb je van die momenten dat het allemaal net niet in elkaar lijkt te klikken. Tot diep in je ziel weet je wat je te brengen hebt. Je overtuiging waarom dit iemands leven zal veranderen is ruim honderd procent.
Je verlangt naar nog meer mogen doen en je kunt het niet genoeg kwijt. Vaak ontstaat hier een vicieuze cirkel. Je loopt je pad op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en bewustzijn en juist dat breekt je soms op.
Gedachten lijken op een rotonde rondjes te blijven draaien. Het reflecteren schiet door naar over analyseren met als gevolg dat je een enorme spotlight op jezelf zet. De verkeerde in dit geval. Voor je het weet stel je jezelf de vraag ‘Wat doe ik verkeerd’ of ‘Waarom lukt het mij dan niet’? De energie die hieronder zit, wordt er een van verwachting en oordeel naar jezelf. Het maakt dat je je eigen saboteur wordt.
”Niets is zo onaantrekkelijk als needy zijn. Mensen voelen dit”
Laat het alsjeblieft los. Daarmee adviseer ik je niet om verstoppertje te spelen met jezelf of achterover te leunen en af te wachten. Je mag in al je soorten content de drang om te verkopen loslaten. Dit wil niet zeggen dat je niets hoeft te doen of mee kunt gaan in alle gedachten en excuses waarom je die ene actie toch nog maar even uitstelt.
Als jij hierop vastloopt, ga dan voelen vanuit je hart. Verbind je met dat grootse verlangen waarmee jij en jij alleen het verschil kunt maken. Wees bovenal lief voor jezelf. Stel jezelf bijvoorbeeld de vragen:
Wat gun ik mijn klanten het allermeest?
Wat zijn mijn allergrootste passies?
Waarin kan en wil ik een rolmodel zijn?
Wat geeft mij vleugels?
Wat en wie inspireert mij en waarom?
”Wees lief voor jezelf”
Alles wat er omhoogkomt op bovenstaande vragen, mag je doorvoelen tot in je tenen. Dat is de bevlogenheid waar jouw hart een huppeltje van maakt. Dat is de energie die je dwars door alles heen wilt verspreiden.
Van hieruit ga je bewegen oftewel doen zonder te verwachten van jezelf dat het direct een nieuwe klant op moet leveren. Hoe kun je dit doen:
- Deel jouw waarde belangeloos
- Connect en spreek af met mensen die jou raken, die iets doen wat jij gaaf vindt of waar je bewondering voor hebt
- Focus je in een sales call op de persoon die je spreekt in plaats van op je aanbod
- Deel content vanuit je intuïtie in plaats vanuit je hoofd
- Ga aan de slag met dat idee dat al een tijdje door je hoofd spookt.
Op het moment dat je vanuit deze energie, dit zuivere verlangen gaat communiceren, word je magnetisch.