foto: karolina-grabowska
Leestijd: 2 minuten

Hallo Nadia, leuke vraag! Wel of niet je prijzen vermelden op je website is iets waar je als ondernemer over moet nadenken. Ik raad altijd aan om het wel te doen, om de volgende redenen:

Kleine moeite, groot plezier

 

 

Je doet de klant een plezier. Als ik van plan ben om een dienst/product af te nemen en ik word gewezen op jouw website, vind ik het fijn om te weten wat ik voor je betaal. Als iemand jouw website bekijkt en interesse heeft in je diensten, dan is het voor hem of haar een extra handeling om contact met je op te nemen en de prijs te vragen. Je kunt hierdoor makkelijk potentiële klanten verliezen.

Transparantie

 

 

Als je je prijs vermeldt op je website ben je transparant. Wat lever jij voor die prijs en waarom ben jij goedkoper of duurder dan je concurrent. Hierbij natuurlijk ook de voorwaarde dat je alles helder omschrijft. Als de prijs niet wordt genoemd, zou de klant kunnen denken dat je echt duur ben en haakt hij af. Het kan bovendien de indruk wekken dat je geen vertrouwen hebt in je eigen dienst of product en daarom geen prijs durft te noemen. Of dat de prijs onderhandelbaar is. Dat geeft geen goed gevoel. Niets vervelender dan er achter te komen dat een ondernemer verschillende prijzen vraagt voor dezelfde diensten.

Doelgroep

 

 

De salesgesprekken worden gerichter. Als jij je prijs niet benoemt en mensen nemen contact met je op, dan zal een aanzienlijk deel niet jouw ideale doelgroep zijn. Stel dat jouw diensten €2500 kosten en je hebt dit niet op je website vermeld, dan zou het zomaar kunnen dat van de tien mensen, zeven dit niet kunnen betalen. Je verdoet daarmee je eigen tijd en die van de ander. Ik besteed liever mijn tijd aan drie mensen die oprecht geïnteresseerd zijn en niet afhaken op de prijs, dan aan tien, waarvan zeven mensen mij niet kunnen betalen.

Betrouwbaarheid

 

 

Als jij transparant bent over je prijzen, dan stijgt jouw betrouwbaarheid en geef je geen reden tot onderhandelen.

Wees niet bang voor concurrentie. Klanten gaan toch wel vergelijken.

Wees trouwens niet bang voor concurrentie. Klanten gaan toch wel vergelijken. En ja, jouw concurrenten kunnen jouw prijzen zien, maar ze kunnen nooit dezelfde service leveren als jij. De vraag is ook of jij klanten wil die alleen voor de laagste prijs gaan. Dit zijn meestal niet de prettigste klanten.

Dus als antwoord op je vraag: Ja, gewoon de prijzen vermelden op je website.

Groetjes, Garcia

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in