Waarom je contact moet leggen met journalisten

Journalisten vallen vaak terug op hun eigen bestaande netwerk. Jij moet er dus voor zorgen dat je in dat netwerk terecht komt. Hoe zorg je ervoor dat jij ook gezien wordt? Dat bespreken we deze week!

Onze samenwerkingspartner: Janneke van Heugten

In deze rubriek delen vrouwelijke experts uit het netwerk van Janneke van Heugten elke week hun beste media- en zichtbaarheidstips. Janneke is oprichter en eigenaar van het platform Vaker In De Media (VIDM). Zij wil dat de experts in de media een afspiegeling vormen van de Nederlandse maatschappij. Hoe kom jij aan tafel om geïnterviewd te worden over je expertise? En: als je daar eenmaal zit waar moet je dan rekening mee houden media-wise? Check de tips!

Leestijd: < 1 minuut

De inspiratie van deze week

Voordat je iedere mogelijke journalist een uitnodiging stuurt op LinkedIn, is het slim om bij jezelf na te gaan wat je wilt halen uit deze connectie. Past die journalist in jouw netwerk? Ga op zoek naar journalisten die een overlappende interesse hebben. Zo zullen ze jou eerder benaderen wanneer ze opzoek zijn naar iemand voor hun artikel. Zoë Papaikonomou legt het uit in onderstaande video!

Ook boeiend

Meer van dit

MEEST BEKEKEN

Het beste van neem wekelijks in je mail?