De huidige situatie
Béatrice: “Me kwetsbaar opstellen vind ik ingewikkeld, want eigenlijk wil ik (onbewust) graag sterk zijn. Toch voel ik steeds meer de drang om mijn verhaal te delen, omdat ik er mensen mee kan helpen én omdat het gewoon goed werkt als marketingboodschap.”
“Het is alsof ik mijn ziel blootleg”
“Ik ben bezig met het schrijven van een hoofdstuk voor een co-auteurschap boek, waarin ik dit kwetsbare verhaal wil gaan vertellen. Maar ik voel dat er wat blokkades op zitten. Het is spannend en eng om dit verhaal te vertellen. Het is alsof ik mijn ziel blootleg. Het voelt super kwetsbaar, want het brengt herinneringen naar boven van vroeger. Vooral van de basisschool, waar alle meisjes in mijn klas zo stoer waren/leken en ik verlegen en gevoelig.”
De visie van Vera
De reflectie van Béatrice
“Aan de ene kant voelt het steeds spannender naar de lancering van het boek toe, maar ik vind het ook steeds leuker worden. Er is geen twijfel, ik wil dit echt graag doen.”
“Ik snap wat Vera bedoelt met dat angst er is om ons te beschermen. Ook vind ik het een goed idee om je af te vragen of je iets wel of niet zou moeten doen als je angst ervaart. Ik ben het er niet mee eens dat je dingen (altijd) zou moeten laten als je je angstig voelt ergens over. Sterker nog, het heeft mij mijn hele leven geleid, en letterlijk en figuurlijk gebracht op plaatsen waar ik anders niet was gekomen. Ik ben daar super trots op en heel blij mee. Ik denk persoonlijk dat angst er juist kan zijn om je te stretchen in wat wel of niet durft. Het kan zelfs een leidraad zijn voor nieuwe avonturen en succes!”
“Angst heeft mij mijn hele leven geleid, en op plaatsen gebracht waar ik anders niet was gekomen.”
“Ik vind het een heel goed idee om echt even te gaan voelen welke emoties speelden/spelen. Ik heb dat gedaan, hoewel ik al wel wist dat het hoofdzakelijk om angst ging. Ik zal zeker wat vaker de tijd nemen om te voelen en te aanschouwen. Het er laten zijn en ermee ‘te zitten’. De beslissing om door te gaan met de publicatie voelt heel positief en nadat ik het filmpje had gezien was dat extra duidelijk. Deze beslissing komt niet uit mijn hoofd, maar meer uit mijn onderbuik en intuïtie. Ik had misschien beter de marketingreden niet kunnen vermelden want dat is geen drijfveer, maar meer een gevolg.”