Inhoud van dit artikel
De stelling van deze keer: ‘Stop met klagen en los je probleem gewoon op!’
We hebben allemaal wel eens een baalmoment, baaldag of zelfs een baalweek. Je hebt veel ballen hoog te houden. En dan net nu loopt je website vast, zegt die ene klant de samenwerking op of heb je je planning weer eens niet op orde. Grrrrr. Maar is klagen dan echt de oplossing? Good vibes only, toch?
Je hoort ook wel eens: als je je probleem kunt oplossen, is het geen probleem. Dus los het gewoon op. Als je het niet kunt oplossen, is het dus ook geen probleem. Dan moet je het gewoon accepteren. Met andere woorden: niet klagen.
Hoe denkt ons panel daarover?
Bregje Bullens, provocatief coach / trainer
“Wat een flauwekul. Super schattig als mensen denken in kansen. Maar dat is ook wel een beetje zum kotsen.”
“Klagen is net als poepen. Soms moet het er gewoon uit.”
Ayca Szapora, neurowetenschapper
“Als je niet klaagt, houd je een scheve dynamiek in stand.”
“Degene die vindt dat jij klaagt, is degene die oordeelt.”
Jan Geurtz, spiritueel leraar
“Effe lekker kankeren en leeglopen.”
“Vanuit de spirituele visie kun je veel beter vriendelijk zijn voor jezelf.”
[…] Weten hoe ik over klagers denk? Nou. Hier is de kans. In een filmpje. Een keer wat anders dan mijn gedachten lezen in een blog. Dus. Voor wie me een keer wil horen praten. Hierbij de link. […]